Att synas tillsammans

Att sport och idrottsföreningar har haft utmaningar under året har nog inte undgått någon. Med hårda restriktioner och matcher inför tomma läktare gör att alla idrottsarrangemang måste göras annorlunda. Så även inom handbollen. Det är något som LUGI handboll också har fått uppleva under säsongen.

Vi pratade med Mats Nilsson, ledamot i Lugi handboll och ansvarig för matchupplevelsen.
Mats berättar att säsongen inleddes med många marknadsidéer och roliga projekt som skulle genomföras under året. Både riktat till publiken som förhoppningsvis skulle få komma tillbaka under året, men även för de som följer handbollen på TV.

En av idéerna vara att göra en tightare inramning av handbollsplanen i Sparbanken Skåne Arena för att öka upplevelsen på plats. Men samtidigt också få en yta att kommunicera på. Lösningen i detta fall blev en back drop i textil, som täcker hela kortsidan, 24 meter bred och 7 meter hög.

”Det är i stunder som dessa som man måste utveckla och synas på alla sätt vi kan. Nu när publiken inte kan vara på plats så ska vi göra det bästa för spelarna, våra partners och för TV-publiken som följer matcherna från C-more– Mats Nilsson

Storbildsbolaget har under säsongen 2020-2021 gått med i LUGI handbolls partnernätverk.

Det är väldigt roligt att få ta del av Lugi’s mångåriga handbollstradition och vara en del av den naturliga mötesplatsen kring föreningen, tillsammans med andra handbollsintresserade personer och företag i Lundaregionen” säger Fredrik Borg, Storbildsbolaget.

En 24 meter bred och 7 meter hög vepa mötte spelarna i derbyt mot Kristianstad. En lyckad kväll på alla vis.